http://mobil.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=27055&a=1687995
På TV skriker republikaner om att de vill ha kvar sitt sjukvårdssystem och Mike Pence säger att de håller på att "fastna i socialistavgrunden som redan slukat stora delar av Europa". Och jag är så irriterad och paff av den här kassa människosynen att jag inte ens har ord för det. Att USA skulle vara någon slags hemort för frihet är bara en stor lögn. "We live in a free country". Yeah, right. Nåja, folk springer runt där - en femtioårig bakåtsträvande man t.o.m. utklädd till någon slags George Washington-figur ser det ut som - och klagar på att alla ska få sjukvård och "varför kan inte alla betala för sig, precis som jag?". Nej, fy fan alltså. Lätt för folk som kan betala för sig att säga sånt här, medan andra går runt och jobbar häcken av sig på tre jobb för att kunna leva någorlunda drägligt. Det är som Michael Moore när han frågar politiker om de skulle skicka sina barn ut i kriget. En bara fnyser och gör en min som solklart säger "vad fan, tror du det eller?". Som Depeche Mode skulle ha sagt, what makes a man hate another man? Lite mer jävla respekt och empati skulle för fan inte skada.
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully
So were different colours
And were different creeds
And different people
Have different needs
Its obvious you hate me
Though Ive done nothing wrong
Ive never even met you
So what could I have done
I cant understand
What makes a man
Hate another man
Help me understand
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully
Help me understand
Help me understand
Now youre punching
And youre kicking
And youre shouting at me
And Im relying on your common decency
So far it hasnt surfaced
But Im sure it exists
It just takes a while to travel
From your head to your fist (head to your fists)
I cant understand what makes a man
Hate another man
Help me understand
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully
I cant understand
What makes a man
Hate another man
Help me understand
I cant understand
What makes a man
Hate another man
Help me understand
I cant understand
What makes a man
Hate another man
I cant understand (people are people)
What makes a man (why should it be)
Hate another man
Help me understand...
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar