lördag 17 juli 2010

insikt

Mina favoritserier är Nip/Tuck och Sopranos. I dessa serier älskar jag Christian Troy och Tony Soprano. Båda är alfahanar. Svin. Ser vi därmed något slags mönster här? Mycket möjligt.

Och du kommer bli precis som Richard Cory. Framgångsrik och välbetald. Egentligen är du redan där. Men du är inte lycklig. Jag tror aldrig du kommer bli det. Du var inte gjord för det. Du hatar dig själv alldeles för mycket för att kunna stå ut med dig själv. Jag vill få såna som du att förstå vad ni är värda, men det är helt omöjligt. Jag önskar jag kunde göra något, men i det läget är det lika bra att rädda sig själv från det sjunkande skeppet. Men visst...calleth you, cometh i....även om ett sekel går ska jag alltid vänta på vår tur...if you ever change your mind, about leaving, leaving me behind...osv osv. Låtskatterna är rika.

Något jag alltid siktat in mig på är att vara bättre än ni två. Jag ska ha bättre jobb, bättre betyg, bättre LIV. Jag vill vara lyckad och känna att ni kan dra åt helvete. Ja ni ser; ännu en dag i den högpresterande, stressade, labila storstadstjejens liv. Sod off.



They say that Richard Cory owns one half of this whole town
with political connections to spread his wealth around
born into society a banker's only child
He had everything a man could want power, grace and style
But I work in his factory and I curse the life I'm living
and I curse my poverty and I wish that I could be
Oh I wish that I could be, Oh I wish that I could be Richard Cory

The papers print his picture almost everywhere he goes
Richard Cory at the opera, Richard Cory at a show
and the rumor of his parties and the orgies on his yacht
oh he surely must be happy with everything he's got
But I, I work in his factory and I curse the life I'm living
and I curse my poverty and I wish that I could be
Oh I wish that I could be, Oh I wish that I could be Richard Cory

He freely gave to charity, he had the common touch
and they were grateful for his patronage and they thanked him very much
so my mind was filled with wonder when the evening headlines read,
"Richard Cory went home last night and put a bullet through his head."

Inga kommentarer: